A Happy Visit

Förra helgen var fantastiskt trevlig den med, av flera olika orsaker! Dels var vädret helt fantastiskt bra och jag gick iklädd endast t-shirt (samt byxor, givetvis) samtliga dagar torsdag-söndag! Förutom det så märktes det även att våren är här nu och det började blomma på allvar, bland annat körsbärsträden stod i blom! Jag fick även tillbaka börsen under torsdagen och det enda som saknades var alla kontanter och mitt Oyster card. Till sist har vi den absolut största anledningen att helgen blev en succé: Jag fick besök av familjen!

Att få familjebesök var något rent abstrakt trevligt och vi hann med oväntat mycket saker. La familia anlände på torsdag kväll, men tyvärr hann vi inte träffas något då eftersom jag var på Joshua Radin's konsert tillsammans med Sara. Jag har visserligen inte sett så många konserter, men den här var den i särklass bästa! Jag har lyssnat på Joshua Radin i 4 år nu, så jag har velat se en konsert med honom länge och att han möjligtvis gjorde sitt livs bästa framträdande gjorde det ju definitivt inte sämre. En perfekt blandning av låtar (vissa helt nya som jag aldrig hört förr), mycket prat med publiken och rösten lät till och med bättre än på studioinspelningarna. En annan bonus var ju att jag fick det stora nöjet att se Zach Braff i publiken! För er som inte vet är Zach Braff och Joshua Radin mycket goda vänner (Zach var den som "upptäckte" Joshua och fick med hans låtar på Scrubs) och eftersom Zach spenderade sin födelsedag i London bestämde han sig för att gå och se sin vän spela. Eaaaagleee! Som ni säkert redan förstått var jag helt sprickfärdig av lycka efter konserten och nu kan jag dö lycklig. Typ.

Fredagen fortsatte på ett strålande sätt eftersom jag äntligen fick möta upp med familjen. Större delen av förmiddagen spenderades på Oxford Street och med shopping, efter det gjorde vi lite sightseeing och var förbi bl.a. Big Ben och Buckingham Palace. Det som inhandlades från min sida blev en hatt, ett par solglasögon och 2 t-shirts. Dessutom köpte jag ett par shorts under söndagen. På kvällen följde familjen med till huset i Chalfont St. Giles för att sova över och Petrus och Mimmi blev fullkomligt förälskade i området! En av de roligaste sakerna med att ha hem familjen var deras reaktioner i bilen och rädslan för att vi var på fel sida av vägen. Under lördagen for jag och Petrus och såg på fotboll i form av West Ham-Sunderland. Tillställningen slutade 1-0 och även trots att det var en rätt målfattig match så var det väldigt underhållande (bättre än Serie-A). Jag sov på hotellet med familjen på lördag-kväll och dagen efter hann vi med både lite mer shopping, National History Museum med dess dinosaurier, samt Madame Tussauds! Avskedet på kvällen var oerhört jobbigt eftersom jag i det ögonblicket insåg verkligen hur mycket jag saknat dem, en helg tillsammans är helt enkelt inte nog mycket. Nu får jag se fram emot besök av flickvännen istället, 12 dagar kvar! :)










Kommentarer
Postat av: Siv

Så kul för dig Elias...och för familjen oxå så klart!

2010-04-19 @ 22:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0