Oh, Just Give Me a Heart Attack

Nu har jag varit lat (igen) och inte skrivit något på över en vecka. Kortfattat kan man säga att denna vecka blandat och gett, ingen börs tillbaka, lite psykiskt ansträngande att ta han om Lara full tid, Stonehenge (& Salisbury), SAIK till semi, SAIK förlust i första semin. Ni får väl gissa själva vad jag anser om de olika sakerna.

Det viktigaste jag ska skriva om hände dock idag. Som ni säkert redan vet beger jag mig till Skottland imorgon, men det var snuskigt nära att det inte blev av! Idag skulle jag fara och hämta ut mina biljetter, men eftersom mitt gamla bankkort är försvunnet till någon slusk i London kunde jag inte hämta ut dem! Man kan ju tänka sig att det borde lösa sig på annat sätt, t.ex. att jag har ett nytt bankkort, ID, bokningsreferens, m.m., men nej! De krävde det exakta kort som användes till betalningen och inget annat dög.

Efter denna högst otrevliga händelse satt jag i flera timmar framför datorn för att rädda situationen och det slutade med att jag var tvungen att köpa nya biljetter, samt att jag måste ansöka om återbetalning för de gamla biljetterna. Tydligen bör det gå bra med tanke på omständigheterna, men om jag har otur kan det sluta med att jag förlorar över 800 kr på detta fullkomligt idiotiska system! Om det inte är nog med det så ställdes vår dagstur till Loch Ness in eftersom företaget som anordnade detta verkar ha gått i konkurs eller liknande. Detta BÖR resultera i att jag får tillbaka pengarna för bokningen (ca. 2000 kr), men om inte så är det en kraftig ekonomisk spark i skrevet. Vi får hoppas på det bästa!

Efter allt detta tumult ser jag fram emot lite mer tur och en grymt rolig resa norrut! Veckan som följer kommer ju också förhoppningsvis bli fantastiskt händelserik och rolig då jag dels är ledig, ska på konsert med Joshua Radin, samt får besök från familjen!

Vi hörs efter helgen! Cheers mates!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0