Just Hanging Out With Will

P.g.a bristande uppmärksamhet under den senaste tiden har jag tyvärr låtit bloggen förfalla. För er som inte är bekant med detta så kan jag meddela att till skillnad från människor överlever inte bloggar på mat och vatten, de behöver omtanke, uppmärksamhet och vård.

Det som hänt under den gångna veckan är som följande:

Söndag:
Kinesiskt nyårsfirande i London. Underhållningen var stundtals bedrövande mediokert, men umgänget var trevligt, folkvimmlet härligt och utsmyckningarna var rent ögongodis.

 

Förutom själva nyårsfirandet hann vi även med en del sightseeing och vi passerade bl.a London Eye, Big Ben och parlamentet, Westminister Abbey och Buckingham Palace.

 

Big Ben vs. Big Elias - Vem är längre?

Samtliga veckodagar: Jobb, för lite sömn, ett besök på Ethorpes bar där jag var den enda som fick beställa alkohol eftersom de andra tydligen inte hade nog bra ID:n, samt i fredags blev det utgång i Beaconsfield! Det var som roligast fram till klockan 00:30 då det underligt nog började bli lite folktomt, men innan dess intog jag dansgolvet där jag visade mina läckra dancemoves och nog fick jag en del avundsjuka blickar! Inte så mycket p.g.a min dans, utan mer för att jag dansade med ett gäng på 7 tjejer när resten av killarna på klubben fick kämpa för att hitta sig en enda.

Lördag: Sova ut, samt sitta barnvakt vilket inbringade hela 70£! Det känns nästan orättvist hur mycket jag fick när man jämför med mina kompisar.

Söndag: Dagbesök i Stratford-upon-Avon, vilken är William Shakespeares hemstad. Besöket hotades på morgonen av ett ihärdigt regn, men trots detta bestämde vi oss för att ta chansen och fara och tur var väl det! När vi kom fram ett par timmar senare hade det redan slutat regna och vi behövde inte ta fram våra paraply under hela dagen! Under vårt besök hann vi med flera intressanta platser där Shakespeare vistats och bott, bl.a hans barnhem, hans hem i vuxen ålder, hans dotters hem, samt kyrkan där han ligger begravd. Jag planerade att ta bilder på allt detta, men tyvärr upptäckte jag att jag lyckats med bragden att lämna batteriet till min kamera hemma. Lyckligtvis hade de andra med sig sina kameror, så förhoppningsvis kan jag ändå få ta del av bildbevisen senare.

 

Nu är det dags för mig att sova, jag har en lång vecka framför mig och jag kan knappast få för mycket sömn. Cheers mates!

 


Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag blir alltid så glad av att läsa din blogg, du är så sjukt duktig på att skriva!



Kul att vara i ett område med historia! :D

2010-03-02 @ 05:44:21
Postat av: Anonym

Vi läser oxå Elias! med största intresse...även om vi e dåliga på att kommentera!

2010-03-09 @ 01:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0