Eye of the Tiger

Finns det någon skönare låt att vara ute och springa till än Survivors Eye of the Tiger? De lärda debatterar ihärdigt om frågan och det verkar som att det faktiskt inte finns det!

Det finns inte många saker jag gillar med att springa, men den vackra engelska landsbygden, den kyliga luften som sliter friskt i kläderna när man forcerar terrängen med lätta steg och den lilla extra energi som man får av lite peppande musik kan faktiskt ge dig nog mycket energi för att vilja studsa omkring med armarna högt uppsträckta i luften i en segerrik gest när du kommit i mål. Det kan faktiskt till och med ge dig nog mycket motivation för att göra om denna annars så omänskligt tråkiga och tröttsamma träningsform 3-4 gånger i veckan.
Det är omöjligt att förutse hur länge jag kommer att lyckas behålla denna motivation och energi, men med tanke på hur samtliga tidigare försök till att börja springa regelbundet har slutat i riktiga praktfiaskon så får jag väl anse mig ha tur om det håller i sig i några veckor. Om jag har lite extra tur så kan den vackra omgivningen få mig att fortsätta någon vecka längre i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Siv

Helt ok med din jagform oxå tycker jag ;)

Lycka till med löpningen, den gör dig gott!

Kram!

2010-01-26 @ 16:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0