My Adventure in Windsor

Det var torsdag kväll och det är puben som gäller! Det börjar märkas att jag numera bor i England, vem far egentligen till puben på en torsdag?! Nåja, brittisk som jag är så blev jag självklart peppad på det hela och såvida tog jag bilen och körde iväg mot den underbart vackra staden Windsor. Staden grundades under medeltiden och är byggd runt en stor borg (ja, det ser lika coolt ut som det låter), jag har redan nu bestämt mig för att återvända dit någon dag och upptäcka området lite bättre.

Nåväl, tillbaka till puben! Glad i hågen körde jag in i Windsor, upptäckte den stora borgen och parkerade lydigt i närheten av den plats min GPS sade åt mig att stanna på. Fortfarande lika uppspelt steg jag ut ur bilen och började leta efter puben, men ack! Den fanns inte att beskåda, modigt gick jag fram och frågade ett par unga damer om de kunde vara så vänliga att hjälpa mig. Det gjorde de gärna, men det svar jag fick var inte glädjande. Puben ligger i Eton, sa dem, du är på helt fel ställe! Sakta kände jag hur irritationen började bubbla upp inom mig, med raska steg återvände jag till bilen och knappade in "Eton" som destination, avstånd - 7 miles (12 km). Frustration och ilska härjade i mitt bröst, men jag körde bestämt mot min nya destination och efter ca 20 mins bilfärd samt liteextra hjälp kom jag slutligen fram till baren! Väl därinne möttes jag av ett muntert gäng som hade börjat undra om jag skulle dyka upp någon gång. Lättnaden spred sig snabbt, och trevligt hade jag också!

Det är inte ofta att jag som kille blir bjuden på drickat när jag är ute, men tydligen så händer det även mig ibland! Tyvärr så var jag tvungen att ta det lugnt eftersom jag som bekant körde bil och efter att ha öppnat med en öl fick jag lov att hålla mig till Coca Cola under resten av kvällen. Vägen hem gick betydligt snabbare och jag fick även höra att min färd till Eton hade kunnat gå så mycket enklare om jag bara promenerat. Nu undrar ni kanske vad som menas med detta? Jo, så här är det! Tydligen är Windsor och Eton sammankopplade genom en gångbro och promenadavståndet mellan den plats jag varit på flera timmar tidigare och puben var bara 5-10 min, om man vill köra bil måste man köra runt hela staden dock och detta tar som bekant över 20 min. Fantastiskt.

Elitserien imorrn på the Harcourt! Bara att tagga till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0