Ireland's Call 2 - Return Of The Blogger

Då var det äntligen dags för den andra delen av resan till Dublin! Jag ska försöka att hålla mig kort och låta er se lite bilder istället.

Även fredagen spenderades i Dublin och denna dag började med att vi gick till Dublinia, som är en stor utställning om Dublins medeltida historia och de Skandinaviska vikingarna som grundade staden. Utställningen var riktigt läcker och underhållande, definitivt värt de 7 euro vi var tvungna att betala i inträde! På tal om euro, är det bara jag som saknar euro-tecknet på tangentbordet? Nåväl, dagen följdes i alla fall upp med ett besök på stranden där vi beskådade en massa surfare, åt lunch och tog en del bilder. Efter detta tog vi en guidad busstur runt Dublin och vid den här tidpunkten började mitt öga göra obehagligt ont, vilket förvandlade de följande timmarna till en dimma av irritation och suddiga bilder. När vi kom hem till motellet tvättade jag ur ögat, vilket gjorde att ögat så småningom började kännas bättre igen.

På lördag morgon satte vi oss på en buss som tog oss ut till den Irländska landsbygden och Glendaloch, där vi kunde ta massvis av fina bilder! Jag låter bilderna tala för sig själva!









Cheers mates!


Kommentarer
Postat av: Anna

Sv: I sanning så är min far det ;) Jag hörde på Västerbottensnytt att det var 3,6 men det kan ju har ändrats :S

2010-06-17 @ 00:53:14
URL: http://aliblyerts.blogg.se/
Postat av: Siri

Oooh, galet vacker natur, det där!

2010-06-17 @ 10:24:13
URL: http://sirre.blogg.se/
Postat av: Siri

Skulle du kunna öppna åt någon annan då, utan att häckla dennes svaga handleder? :(

2010-06-17 @ 21:50:07
URL: http://sirre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0