Ireland's Call

Här kommer alltså den utlovade sammanfattningen av min resa till Irland, trevligt komponerad med bilder! Exklusiv förhandsvisning endast på undertecknads blogg, bilderna finns snart även att beskåda på Facebook.

Det hela började på torsdagsmorgon, eller ja, morgon och morgon, då jag var tvungen att stiga upp oheligt tidigt. Alarmklockan (d.v.s den oumbärliga mobiltelefonen) var ställd på 03:00 och att jag var sömndrucken när det var dags att stiga upp är möjligtvis årets underdrift. Eller i alla fall dagens underdrift. Det tog mig i alla fall ungefär en timme för mig att lura kroppen att tro att det faktiskt var morgon och vid denna tidpunkt var jag redan på vägen för att hämta upp Minke och Julia, för att sedan köra vidare mot Luton där vårt flyg väntade. Allt gick planenligt och klockan 07:30 landade vi i Dublin.
Min första blick av Dublin, slående vackert helt enkelt.

Torsdagen var en av de längsta dagarna i mitt liv, i alla fall mentalt. Att äta en tredje frukost klockan 09:30 tillhör inte vanligheterna, men när man vid den tiden på dygnet redan varit vaken i 6,5 timmar var det en nödvändighet. En av de mest positiva överraskningarna under dagen var vårt motell. Inte för att det var oväntat bra, fräscht eller luxuöst, utan för att det var så oerhört billigt. På hemsidan stod det att vi skulle betala 26£ för var för 2 nätter, men väl där behövde vi bara betala 20 euro per person, vilket är ungefär 100 kr billigare! I detta pris ingick även en alldeles fullgod frukost! Jag kan med gott samvete rekommendera motellet om ni skulle råka ha vägarna förbi Dublin! http://www.abigailshostel.com/

Resten av dagen spenderades till fots och vi hann bland annat med att fara till Guinness Storehouse, vilket är ett museum tillägnat världens största bryggeri och en alldeles förträffligt god öl.


Vi hade inga problem att hitta dit, om man säger så.



Bilder uppe från Gravity Bar, där man har en alldeles utmärkt utsikt över hela Dublin. På bilden till höger kan ni beskåda "The Perfect Pint", som de är oerhört stolta över på Guinness. Men visst måste man medge att den faktiskt smakar exceptionellt bra!

Efter detta besök hann vi med att äta lunch i en park, besöka en mysig kyrka och en snabb tur förbi Dublin Castle och lite andra sevärdheter. Middag konsumerades på en lokal pub och bilder från detta kan beskådas på Facebook på onsdag eller torsdag.

Nu måste jag erkänna att jag börjar bli lite trött, så vad vi gjorde under fredag och lördag låter jag vara osagt till imorgon då ni får beskåda del 2 av denna korta, men händelserika, resa!

Cheers mates!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Åå, jag känner igen mig:) Till och med flygplatsbilden känns bekant. Men när vi var uppe i Gravity bar var det totalt smockfullt, verkar ha varit mer sansat när ni var där.

2010-06-10 @ 22:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0