Sverige

Idag är det Sveriges nationaldag- Hurra hurra!
Jag borde kanske klä mig i blått och gult, vira in mig i en Sverigeflagga och springa runt på gatorna som en tok och högt och stolt skråla "Du gamla du fria". Tyvärr har jag knappt några blågula kläder, jag äger ingen Sverigeflagga och jag vill ju inte framstå som en komplett idiot. Istället kommer jag därför att fira på ett lite mer stillsamt sätt genom att laga till lite köttbullar med lingonsylt till middag. 

Ni som har möjlighet att fira på ett lite mer ordentligt sätt bör däremot definitivt göra det, ut på gatorna och visa att ni är stolta över att vara svenskar! Om någon undrar vad som hände med den plötsligt osvenska nationalismen kan jag väl konstatera att det finns inget som gör dig så oerhört Svensk som när du flyttar utomlands. Man förvandlas plötsligt till en bläckfisk som girigt suger åt sig allt svenskt med alla åtta armar.



Ha en trevlig nationaldag!

Svenska hälsningar, mina vänner!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0