Holiday

Idag började Lara sin 4 veckors ledighet. 4 veckor! I påskledighet! Nåväl, detta innebär att jag kommer få ett rätt speciellt arbetsschema som påverkar mina dagar i högsta grad. Under 13 av de 19 dagarna Lara är ledig från skolan kommer jag ta hand om henne fulltid, detta innebär i princip att jag inte har någon fritid under dessa dagar. Fördelen med detta är dock att jag kommer få dubbel lön under denna period eftersom det dubblar mitt arbete - Katsching! Frågan är bara om jag kommer att orka med det hela, fysiskt som psykiskt, redan efter idag känner jag av all den extra tid jag spenderat med ungen (som tack och lov betett sig exemplariskt).

Jag ska försöka anordna så mycket s.k. "playdates" (lekträffar) som möjligt, samt övriga aktiviteter (bio, picknick, Legoland), för att lätta på arbetsbördan. Om inte det hjälper så kan jag ju trösta mig med alla fantastiskt roliga grejer jag ska göra på helgerna! Dessa innefattar ju som bekant en resa till Skottland nästa helg, samt besök av familjen veckan efter! Sedan avslutas månaden med att älsklingen kommer och hälsar på, förhoppningsvis kan hon vara vänlig nog och ta hand om mig om jag är utsliten ;)

Om börsen: Fortfarande försvunnen. Förhoppningarna om att få tillbaka den ligger på ungefär samma nivå som World Trade Center, men tydligen får jag lov att vänta 1,5 vecka till innan fallet avskrivs.

Cheers.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Det kan du glömma! (vilket jag skulle ha sagt om du sagt det till min ansikte) vilket egentligen betyder "jaja, det kan ajg säkert"...

2010-03-24 @ 21:55:29
URL: http://sannagoesparis.blogg.se/
Postat av: Elias

Alltid lika kärleksfull! :] Puss, längtar efter dig!

2010-03-25 @ 00:18:11
URL: http://adventuresofelias.blogg.se/
Postat av: Siv

På tiden att det blir jobb nu va :)

Visst e du ledig på natten?

Ta fram ditt barnasinne och släpp loss! Ha det bäst du och Lara!

Kram!

2010-03-26 @ 00:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0