St. Patricks Day

Idag, onsdagen den 17 mars är det alltså St. Patricks Day! För er som inte vet vad det är kan jag berätta att det är en brittisk högtid som främst firas i Irland, men självklart även här i England (och USA). Man firar denna dagen till minne av St. Patrick och hur han införde kristendomen på de brittiska öarna, ungefär som hur Ansgar anses ha infört kristendomen i Sverige. Inte helt oväntat firar sekulariserade Sverige dock inte en sådan händelse. Nåväl, tillbaka till England! HUR firar man då denna glada dag? Jo, genom att supa sig dyngrak, så klart!

Jag ser fram emot att ta mig till puben för att dela en pint Guiness med mina vänner, men ack och ve! Mina planer är hotade av att min värdmamma nu befinner sig på väg hem från Italien och jag vet inte om hon hinner hem i tid för mig att ta mig till puben innan det blir för sent. Vi väntar med spänning.

I övrigt så kan jag även påpeka att jag och min älskade Sanna nu varit i långdistansförhållande under hela 200 dagar! Bara ca. 120 dagar kvar alltså, grattis till oss.

Cheers mates, and happy St. Patricks Day!

Kommentarer
Postat av: Siv

Hm...hur blev det då måntro...kom du iväg eller...och om du kom iväg kom du ihåg att ta på dig något grönt?...annars lär du ha blivit nypt ;)

Väntar på fortsättningen............

2010-03-17 @ 23:54:42
Postat av: Elias

Olyckligtvis nog tog jag mig aldrig iväg! Ack och ve, men Diane kom inte hem förrän efter halv tio och vid det laget hade vi redan ställt in eftersom det var osäkert om jag kunde komma och dessutom hade en av mina kompisars ytterdörr gått sönder, så hon kunde inte lämna huset obevakat... Men jag hade gröna kläder i alla fall! Grön t-shirt, sockar och kalsonger ;)

2010-03-18 @ 10:11:33
URL: http://adventuresofelias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0