Wallet

Perfekt läge att lyssna på Regina Spektors "Wallet". Tyvärr tror jag inte att det kommer sluta lika bra för mig. Jag borde kanske förklara läget för er som inte hört; min plånbok är ute på vift.

Jag vet exakt VAR och NÄR den försvann, nämligen vid biljettluckan på Marylebone Station, klockan 21:56 igår kväll. Vanligtvis stoppar jag alltid tillbaka min börs direkt ner i fickan vid alla sorters transaktioner, men just denna ödesdigra gång lade jag upp den på räcket istället för att leta redan på mitt rabattkort som var i min väska och detta kunde ju bara sluta på ett sätt. Att jag glömt min plånbok märkte jag först när jag ställde mig upp för att lämna tåget väl hemma vid Gerrards Cross.

Jag försökte kontakta stationen så fort jag kom hem, men tragiskt nog var jag ynka fem minuter för sen och istället fick jag vänta till 08:00 dagen efter (läs idag). Man kan ju anse att en plånbok som ligger bokstavligt talat bredvid biljettluckan bör uppmärksammas och tas hand om, men de hade inte omhändertagit någon plånbok som matchade min beskrivning. Ni förstår barn, det har visat sig att alla människor på guds gröna jord inte följer de etiska lagar som borde vara inpräntade i var man och kvinnas sinne sedan barnsben, utan de är genomruttna skitstövlar som inte kan skilja på "mitt" och "ditt". De sade på tågstationen att jag inte bör ge upp hoppet än och ringa till Lost and Found som av någon outgrundlig anledning inte är öppet på helger och öppnar först imorgon efter lunch. Förhoppningsvis dyker plånboken upp inom de närmaste dagarna (jag kommer dock inte sitta hemma och hålla andan), men för säkerhets skull har jag blockerat mitt bankkort, beställt ett nytt, samt ett nytt körkort. Det som återstår att göra är att kontakta banken för att kolla med försäkringen, osv, samt att polisanmäla händelsen utifall att den skulle dyka upp på något annat vänster.



Helt enkelt en bild där min plånbok uppenbarligen inte är, enjoy.

Givetvis kommer jag skriva en uppföljning på detta nagelbitande drama så fort jag löst allt, samt har fått tillfälle att prata med Lost and Found imorgon. Jag kommer även att skriva ett inlägg om helgen som var riktigt trevlig fram till den punkt då jag upptäckte att plånboken saknades.

Cheers

Kommentarer
Postat av: Wiveca

Hoppas plånboken kommer tillrätta! Kan ta evigheter innan du får ett nytt körkort?

2010-03-21 @ 22:14:45
Postat av: Mamma

Jag kanske ska ge dig en säkerhetskedja till din plånbok? Jag håller tummarna för att den dyker upp.

2010-03-21 @ 22:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0